FERS 2024 Gorzyce

https://www.frse.org.pl/fers-edukacja-szkolna

2024-1-PL01-KA122-SCH-000208750

ZNÓW JESTEM ZIELONY,
A NAWET BARDZIEJ ZIELONY


przyznana kwota dofinansowania wynosi 30 645 EUR, co stanowi równowartość kwoty
 136 569,44  PLN przeliczonej po średnim kursie miesięcznym Komisji Europejskiej z terminu ogłoszenia konkursu 2024 do programu Erasmus+, tj. listopada 2023 r., 1 EUR=4,4565 PLN

PROGRAM MOBILNOŚCI SZKOLENIA DLA 8 NAUCZYCIELI W ANTALII (TR)

  • Dzień 1:
  • Rozpoczęcie imprezy integracyjnej
  • Informacje na temat treści kursu
    Dzień 2:
  • “Metody Oszczędzania Wody i Podnoszenia Świadomości Ekologicznej w Szkołach”
  • Prezentacje uczestników na temat tego, jak możemy zastosować nauczone metody w naszej szkole
    Dzień 3:
  • Czym jest Ślad Wodny, jak jest obliczany,
  • Obliczanie śladu wodnego szkół uczestników w grupach
    Dzień 4:
  • Opracowanie wydarzenia do wystawienia w szkołach na temat oszczędzania wody,
  • Jak można zaangażować rodziców w planowaną edukację ekologiczną,
  • Praca w grupach nad dramą, poezją, malarstwem
  • Wycieczka do wodospadu Toparlar
    Dzień 5:
  • Jak prowadzić edukację ekologiczną poprzez współpracę interdyscyplinarną,
    Jakie tematy takie jak oszczędzanie wody, ślad węglowy, zarządzanie odpadami powinny być uwzględnione w programie
    nauczania,
  • Edukacja zerowych odpadów w szkołach
  • Wizyta obserwacyjna w zakładzie recyklingu w regionie
    Dzień 6:
  • Warsztaty ekologiczne,
  • Ponowne wykorzystanie, recykling, oszczędzanie żywności, jak założyć warsztaty naprawcze, jak je zorganizować i
    uczynić funkcjonalnymi i zrównoważonymi – Prezentacje uczestników na ten temat,
    Dzień 7:
  • Zastosowanie kwestionariusza oceny wśród naszych uczestniczących nauczycieli,
  • Ceremonia certyfikacji.

Mobilność Uczniowska


POZWÓLMY NA TO, ABY NASZA PRZYSZŁOŚĆ ULECIAŁA ZAWIEJEM,
Aktywności edukacyjne trwające 7 dni będą odbywać się w naszej szkole partnerskiej w Turcji, w
Antalyi. Dzięki poniższym aktywnościom, mamy nadzieję zwiększyć świadomość naszych uczniów w zakresie zużycia wody i świadomości ekologicznej. Aktywności projektowe będą odbywać się między 9:30 a 16:30, po których nastąpią wycieczki
kulturowe.
Dzień 1 – Spotkanie i aktywności integracyjne, przedstawienie instytucji, wyjaśnienie działań planowanych na 7 dni
(instytucja gospodarza przeprowadzi)

  • Przeprowadzenie pretestu na temat naszego tematu projektu, a następnie omówienie naszego projektu (co to jest ślad
    wodny, jak go obliczyć, co oznacza niebiesko-zielono-szary ślad wodny, co możemy zrobić w celu oszczędzania wody)
    Dzień 2 – Jak możemy oszczędzać wodę? aktywność (jak możemy bardziej ekonomicznie wykorzystywać wodę w domu, w
    szkole, podczas codziennych czynności?)
  • Badanie e-plakatów i prezentacja na temat oszczędzania wody w 3 grupach
    Dzień 3 – Oglądanie filmu dokumentalnego “25 litrów” a następnie prezentacja na temat filmu (jaki rodzaj życia mielibyśmy,
    gdybyśmy nie mogli dotrzeć do czystych źródeł wody, jak żylibyśmy z 25 litrami wody?
  • Skuteczność 3R (Ponowne wykorzystanie, Recykling, Redukcja),
  • Wycieczka na jezioro Doyuran
    Dzień 4 – Wydarzenie podnoszące świadomość o nawykach konsumpcyjnych związanych z ochroną środowiska
  • Prezentacje uczniów na temat ilości zużywanej wody podczas pozyskiwania używanych przedmiotów, naszych zbędnych
    nawyków konsumpcyjnych, żywności, którą spożywamy w nadmiarze
  • Wycieczka na targ ze starociami w Kale içi
    Dzień 5 – Aktywność związana z oszczędzaniem żywności
  • Ponowna ocena pozostałej żywności; Warsztat na temat przechowywania nadmiaru owoców i warzyw odpowiednimi
    metodami
    Dzień 6 – Praca nad krótkim filmem o aktywnościach, Praca zostanie wykonana w 3 grupach
    Dzień 7 – Przeprowadze